Search

PencariBlogger


Sabtu, 7 April 2012

hari pertama

Bagai memetik bintang di langit , itu yang boleh aku gambarkan setelah haty aku sakit, sunyi, kecewa dan macam2 lagi bile hidup di dalam satu kawasan yang dipanggil politeknik. After aku dapat bersama kawan terbaek aku iaitu fatin allya, everything have changes. Cepat betul perasaan aku boleh jadi gembira n riang seperti dulu. Kini aku kembali seperti sedia kala. Gelak ketawa , hiburkan hati semua tu boleh buatkan aku hilangkan maslah yang aku hadapi kt poli.grr~~.. cepat la masa berlalu , aku xmau hidup dalam kawasan yang dipagari ..totaly like budak sekolah.lagi2 dimuadzam.

Stop sampai situ, kali ni aku nk becerita mengenai hari2 gembira aku hangout gn faten and her frinds. Totally aku gn dwng hangout xd niat jahat or something elsa.. kalau niat dihati baek, so baek la hari2 gembira kita.. aku sampai kl dalam pkl 4.30 petang hari jumaat.then gerak g kl sental swg diri dengan berpakaian baju kurung songkit warna hijau. Then gerak ke BB. Yeahh Bukit Bintang dan disitulah faten menunggu ketibaan aku.ihihhikk, after dh hug n grap hand with her, kteorg g la mkn jap.tapi smpai kt tempt makan bukannya makan pun, becerita je lebih.itulah kita org, kalu jmpe x sah kalau x becerita then gelak sepuas2nya.

After makan, jalan2 la kt TS. Totally faten support aku. I remember what have she say to me “kau nak ape ek utk present birthday ko”. Aku haaa?? Yeaahh, ayat cam nk belanja member je. Igtkan gurawan semata2 ne, rupanya seyes nenek ne. so aku mintak 3 benda je. I need a new jeans. So pergi la ke kedai ROM and I get a new jeans form her.. so sweet my dear. And I hav get I t-shirt form her to. So complete laa apa yang aku dapat utk 1 hari hangout gn die. Jalan2 n cuci2 mata , sedar x sedar dah pkul 7 lebih. So kite org pun pulang a. faten cukup2 wisau if aku tido umah dia. Myb dia igt aku x biasa duduk flat, or myb sbb umh die bersepah or kecik . hey my friend, selagi aku tmpt tu blh dijadikan tempat rehat aku sentiasa selesa. Aku bukan ye memilih sangat pun. Hurmm., sampai2 je kt rumah sewa fatin..terus je masuk bilik.then sambung balik conversation kiteorg. Huuuh,..

Then malam tu pukul 9, kami hangout lgi, Nampak sangat aku xpenat biler bersama fatenkan.hihhih.. tapi malam tu faten ajak member kolej die. So snng la transport dh ada yg menunggu. Dalam kereta aku diam sekejap je, x sampai 20 minit aku dh boleh masuk gn member2 dia. So happy time. Dalam kereta pasang lagu cm nk pecah gegendang telinga cm giler dah..kawan2 faten yang aku igt nama naemie, chucy lgi swg x igt.ughuhuhuhu.. kte org g la mkn dlu, makan pulak cm 10 org tapi nasb baek la kwg ne perut tong, smeua habis. Oder sate, nasi goreng, kuew tiew cam2 la, air x macam 10 cawan atas meja.huhuhu.. lebih 2 jam duduk situ, so kite org gerak la ke kolam air panas dekat selayang.time tu dh pukul 12 malam.haahahah.. perjalanan yang menggambil masa 20 minit dari setiawangsa dimana tmpt kite org mkn tdi.

Sampai2 je kt kolam air panas, mak aii…~~ parent2 yg bawa anak ramai lak.. mat2 moto xkurangnya. Sama je banyak. Itu x jadi point, kami mandi sambil gurau2 seyh. Totally memang kelakar. Siap maen simbah2 air panas kt budak2 ne.hihihikk. sweet memory. Hurmm, 2jam lebih berkubang dengan air panas so kami pun siap la nk pulang. Tapi sebelum pulang. 1 incident terjadi. Boleh pulak kereta yang kami naek kene tahan dengan ABANG POLIS.huhuhuh, first time ke, kt kuantan x penah kene pulak. Dekat setengah jam kene soal jawab..aku n faten dok je dalam kereta. Last2 mykad kene ambik n kne cek.nasb baek la x kne bawa pergi balai.huhuhuh, memory cuak time tu., budak2 ne semua muke dh x boleh nk cover.aku bantaii gelak dalam kereta.hahahaah

After incident tu, kami pun jalan2 la kt kampung baru.mulenya nk makan kt kedai NASI LEMAK ANTARABANGSA, mule je jejakkan kaki kt kedai tu, tibe2 1 lagi incident terjadi, lampu kedai tu mati. Dah la time tu ramai org..kteorg pe lgi chow dulu ar.spe nk makan dalam gelap2 ne.. so, pergi la kt restaurant HR. dimana budk2 shuffle ada. Tapi x jadi pulak sbb time tu dh pkul 3 pagi , kedai mahu tutup pulak.xd rezekikan.hurmmmm, last, pergi la mkn kt warung mana entah, tapi dekat gn mcd.. faten kata “alang – alang dah pagi, better beli breakfast kt mcd” .. AKU just temankan je si nenek ne..

Sampai rumah faten dalam pukul 6 pagi. Xsampai setengah jam, azan subuh berkumandang..nasib baek la balik sebelum subuh~..

BERSAMBUNG~~~